Carian Web




Friday, 27 March 2020

T5P31 - HAMKA PERMATA NUSANTARA

PEMBELAJARAN KENDIRI PENDIDIKAN ISLAM

TINGKATAN : TINGKATAN 5 KBSM
BIDANG : TOKOH
TAJUK : T5P31 - HAMKA PERMATA NUSANTARA
TARIKH : 27 MAC 2020


ARAHAN :
1. Sila muat turun nota pdf daripada pautan yang disediakan.
2. Baca dan fahamkan. Tandakan isi-isi penting.
3. Sekiranya ada perkara yang tidak difahami, sila buat perbincangan dalam group telegram bersama ahli kumpulan yang lain.
4. Setelah selesai, teruskan dengan membuat latihan yang disediakan. Cuba buat dahulu tanpa merujuk semula kepada nota untuk menguji kefahaman anda.


Muat turun di sini :

1. Nota PDF

2. Latihan 1

3. Latihan 2 (sedang dikemaskini)





Related Posts:

  • T2P07 – KESANTUNAN DAKWAH RASULULLAH SAW : InteraktifT2P07 – KESANTUNAN DAKWAH RASULULLAH SAW : InteraktifBerikut merupakan koleksi bahan interaktif bagi subjek Pendidikan Islam KSSM tingkatan 2.Koleksi ini akan ditambah dari semasa ke semasa dalam pelbagai bentuk dan cara… Read More
  • PROGRAM TADABBUR ILMU PENDIDIKAN ISLAM SPM 2021 - SIRI 10/20PROGRAM TADABBUR ILMU PENDIDIKAN ISLAM SPM 2021 - SIRI 10/20Klik pautan berikut untuk menyertai :>>> Program Tadabbur Ilmu Pendidikan Islam SPM 2021 - Siri 10… Read More
  • T2P24 – MALU PERISAI IMAN : InteraktifT2P24 – MALU PERISAI IMAN : InteraktifBerikut merupakan koleksi bahan interaktif bagi subjek Pendidikan Islam KSSM tingkatan 2.Koleksi ini akan ditambah dari semasa ke semasa dalam pelbagai bentuk dan cara dengan harapan… Read More
  • T2P15U2 – KHUTBAH JUMAAT : NotaT2P15U2 – KHUTBAH JUMAAT : NotaBerikut merupakan koleksi nota bagi subjek Pendidikan Islam KSSM tingkatan 2.Koleksi ini akan ditambah dari semasa ke semasa dalam pelbagai bentuk dan cara dengan harapan dapat memberi manf… Read More
  • T5P09U1 - AR-RAQIB : NotaT5P09U1 - AR-RAQIB : NotaBerikut merupakan koleksi nota bagi subjek Pendidikan Islam KSSM tingkatan 5.Koleksi ini akan ditambah dari semasa ke semasa dalam pelbagai bentuk dan cara dengan harapan dapat memberi manfaat ke… Read More

0 komen:

Post a Comment